Witam. Znacie może nazwy środków dobrze penetrująco-smarującego, który pomoże przesmarować łopatki w turbinie bez jej rozbierania od strony dzwigni??? Obecnie używam WD i oleju, ponieważ łopatki się przycierają, ale efekt jest krótkotrwały ponieważ WD odparowuje.
markom, nie mam pojęcia czego użyć ale na pewno nie próbowałbym smarować gorącej strony turbiny olejem. Do końca jeszcze nie potwierdziłem podejrzeń ale właśnie olej może przyśpieszyć zapiekanie kierownic
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Witam. Znacie może nazwy środków dobrze penetrująco-smarującego, który pomoże przesmarować łopatki w turbinie bez jej rozbierania od strony dzwigni??? Obecnie używam WD i oleju, ponieważ łopatki się przycierają, ale efekt jest krótkotrwały ponieważ WD odparowuje.
Jakiegoś smaru z grupy bentonitowych. Producent : Lubcon
Są cholernie drogie ale temperatura ich pracy to około 400 stopni C.
To jest takie moim zdaniem troche dziwne. Rozebrac i zrobic, a nie bawic sie polsrodkami.
I tak do srodka nie ma sie jak dostac, zeby to wyczyscic. Sa takie srodki do usuwania rdzy/penetracji uzywane w warsztatach zeby odkrecic sruby, ktore nie ida itd. Jest to ponoc na bazie jakiegos acetonu, no przynajmniej tak smierdzi i wiem, bo testowalem na swojej rozlozonej dziala to bez problemu - oczywiscie po rozkreceniu
Musisz doczytać na stronie producenta.
Wiem tylko, że wszędzie tam gdzie jest wysoka temperatura stosuje się smary bentonitowe a jedne z najlepszych robi Lubcon.
HEX napisał/a:
Są cholernie drogie ale temperatura ich pracy to około 400 stopni C.
więc przy pierwszym depnięciu z jego właściwości pozostanie wspomnienie
temperatura spalin, nawet na seryjnych gratach jest dużo wyższa
Są też i takie co dają rade do +1000 stopni C
TURMOLYB WG, lakier poślizgowy na wysokie temperatury z dobrymi własnościami antyadhezyjnymi do +1000 °C. Nadaje się również jako materiał uszczelniający a szczególnie do smarowania łańcuchów przy piecach żarzących suszących itp. oraz jako środek uniwersalny nie przyczepiający się środek antyadhezyjny i poślizgowy.
[ Dodano: Sro 18 Lip, 07 23:38 ]
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
Maicroft napisał/a:
Rozebrac i zrobic, a nie bawic sie polsrodkami.
Duzo slyszalem ze ta wlasnie usterka jest zmora 110. Przyczyna braku regulacji kata pochylenia lopatek kierownicy (nie zadnej palisady lopatek turbiny) i spadku momentu silnika jest zawor cisnienieowy ktory steruje katem pochylenia lopatek kierownicy i blokuje sie a nie zapiekanie sie samych lopatak w turbinie. Smarowanie lopatek KIEROWNICY sobie odpusc bo szkoda czasu i roboty - mozna ewentualnie przeczyscic. Pomoze tylko czeste przegladanie zaworu sterujacego. Wada i juz, jak we wszystkich cos....
Duzo slyszalem ze ta wlasnie usterka jest zmora 110. Przyczyna braku regulacji kata pochylenia lopatek kierownicy (nie zadnej palisady lopatek turbiny) i spadku momentu silnika jest zawor cisnienieowy ktory steruje katem pochylenia lopatek kierownicy i blokuje sie a nie zapiekanie sie samych lopatak w turbinie.
W pewnej części może i masz racje ale:
jest to przypadłość wszystkich turbin ze zmienną geometrią łopatek czyli nie tylko 110
w niektórych przypadkach zapiekanie się kierownic może być spowodowane zacinającym się zaworem N75 lub mieszkiem na turbinie (nie wiem o którym piszesz :? ) jednak taka usterka jest raczej do odczucia podczas jazdy i zdiagnozowania u specjalisty bez problemu.
Zamieszczone przez Mierzej
Smarowanie lopatek KIEROWNICY sobie odpusc bo szkoda czasu i roboty - mozna ewentualnie przeczyscic.
a jak wyobrażasz sobie przeczyszczenie kierownic bez rozebrania turbiny :?: więc gdy już będzie rozebrana to czemu nie przesmarować tym smarem co kolega HEX, pisał (do 1000'C)
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Piszac o zaworze sterujacym mam na mysli mieszek.
Musze przyznac ze nigdy nie smarowalem i balbym sie smarowac zamki lopatek kierownicy obawiajac sie o efekt polaczenie lepkiego smaru z sadzami (pomijajac watpliwa wytrzymalosc cieplna smaru w tej T - spaliny z pewnoscia maja T>1000StC) patrzac ile czasami wydostaje sie sadzy przy glebszym wcisnieciu gazu. Sadza jest sucha a i tak potrafi zebrac sie korzuch szczegolnie z zakamarkach, dodajac cos co zakadasz wytrzyma Tspalin (a przy tej T pewnie bedzie to juz w postaci plynu ) szanse na wyciek do turbiny raczej masz duze. Po polaczeniu bedzie smola jak nic. Zostaje jeszcze jedno - rozgrzana smola bedzie wypychana dalej, a gdzie sie osiadze i zastygnie?
Odnosnie czyszczenia samej turbiny - sprezone powietrze.
dobrygrzeswawa, nie wiem czy ten smar bedzie się w ogóle nadawał do takiego zastosowania. Trzeba do nich zadzwonić i się dowiedzieć.
Jeżeli nie to pewnie cos doradzą czym przesmarować. Na pewno nie WD40 bo to sie nadaje do zardzewiałych zawiasów sraczyka :szeroki_usmiech a nie turbiny.
a tak serio czy producent turbin przewidzial jej smarowanie w taki sposob? nie sadze, lac wache unikac PSJ i stosowac dobry olej. A turbina jak sie ma zatrzec i wysrac to i tak sie zatrze i wysra bo taki jej urok. A umarlemu i kadzidlo nie pomoze....
pomijajac watpliwa wytrzymalosc cieplna smaru w tej T - spaliny z pewnoscia maja T>1000StC)
kolego poczytaj trochę, popytaj się innych i później zweryfikuj te głupoty które napisałeś. T spalin >1000'C... :shock: Poza tym doczytaj właściwości tego smaru.
Zamieszczone przez MiKruS
Grześ - HEX to wiecej niz kolega. To już prawie jak przyjaciel.
tak coś właśnie przypuszczałem że On jakiś inny jest :wink:
Zamieszczone przez HEX
dobrygrzeswawa, nie wiem czy ten smar bedzie się w ogóle nadawał do takiego zastosowania. Trzeba do nich zadzwonić i się dowiedzieć.
niestety, nie miałem czasu dziś poszukać coś na ten temat lecz nigdzie nie mogę znaleźć dystrybutora gdzie można takie produkty zakupić :?
[ Dodano: Pią 20 Lip, 07 01:47 ]
Zamieszczone przez Jabar1975
a tak serio czy producent turbin przewidzial jej smarowanie w taki sposob?
qrde normalnie podejmuje wyzwanie :szeroki_usmiech dowiem się i dam znać
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
tak coś właśnie przypuszczałem że On jakiś inny jest :wink:
Hehe, no jak widac pewne przyzwyczajenia i naleciałosci ciezko jest zmienic. Sama zmiana tozsamosci nie wystarcza.
Bo okazuje sie, ze wiele osob juz od dosc dawna zwrocilo na to uwage.
100% pewnosci moze nie bylo, ale na szczescie koledzy moderatorzy z innego forum, na ktorym przyjaciel HEX udziela sie pod swoim bardziej kojarzonym nickiem potwierdzili zbieznosc pewnych cech, ktore są niczym odcisk palca...
Mam nadzieje, ze to wystarczy, zeby kolega HEX dobrowolnie przestal udzielac sie na OCP.
[ Dodano: Pią 20 Lip, 07 02:07 ]
BTW: Przepraszam za O/T w temacie technicznym.
@dobrygrzeswawa...masz racje kolego, troche sie zagalopowalem z tom temperatura...poczytalem, pogrzebalem i wiem. Diesel ok 500C, benzyniak jakos ok 900 - jezeli wszystko ok.
Może jak trochę włączę się do tematu.
Temperatura ok 500 st. jest osiągalna tylko dla "suchego" smarowania bo nośnik i tak odparowuje. Środki są dostępne nawet do 1400 stopni jak by ktoś reflektorował ;-)
Poza tym - we wspomnianym środku temp pracy jest od -5. Nie wiem jaka temp może być minimalna w turbienie i jak ona szybko się rozgrzewa - i w sumie nie wiem czy to jest ważne.
Ponieważ pare lat jestem w branży smarowej - co prawda jako logistyk - ale zawsze ;-)
Myślę że coś na przesmarowanie znajdzie się ... ale i tak - wszystko wyjdzie w praniu.
Mam coś co ma Dopuszczenie według VWTL 52112 - jeśli komuś coś to mówi ;-)
środek opracowano do zakresu temperatur wysokich od -40 do 1000 °C. W zakresie temperatur normalnych, tzn. poniżej 200 °C, wykazuje ona dobre działanie antykorozyjne i dobrą odporność na wodę. W temperaturach powyżej 200 °C
warstewka smaru przechodzi na smarowanie suche.
Dziedziny zastosowania
Jako pasta do śrub do stali normalnych i wysokostopowych (stale CrNi) do 1000 °C.
Jako pasta do smarowania i montażu do połączeń w przewodach gorącego powietrza (np. układy wydechowe w samochodach osobowych). Do elementów złącznych w turboładowarkach i innych sprężarkach.
Mam tego małą tubkę -) niestety jedną - ale 70 gram to starczy na turbiny do połowy forumowiczów - bo aplikuje się cieniusieńko... więc zawsze ktoś komuś może reszte odesłać ... będzie taka wędrująca tubka (jak sprawdzi się ofkors)
Jak co - zapraszam na priv.
Aha: ops: wstyd bo nie pamiętam ale abo Mikrus abo Maicroft - dzięki za info nt turbin
dobrygrzeswawa, a podpis to akualny masz? bo cos slyszalem ze jakas skucha sie zrobila
Jabar1975, w podpisie wszystko się zgadza poza spalaniem,
na temat skuchy nie chce mi sie gadać ale pewnie dobrze słyszałeś :hacker
Highspeed, Jeśli nikt chętny się nie znajdzie na reanimowanie turbawki to poświęcę swoją do testów choć wszystko z nią ok. Trzeba będzie posmarować i po jakimś czasie zobaczyć co się w środku dzieje, także potrzebna podwójna wizyta w warsztacie
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz